Nike: loopwonders van start tot finish
Sport Nike: loopwonders van start tot finish

Wie hardloopschoenen zegt, zegt Nike. Natuurlijk, er zijn ook andere topmerken op de markt. Maar Nike is temidden van al dat loopgeweld toch wel d...

Een bedrijf starten in Nederland
Business Een bedrijf starten in Nederland

Wanneer je als man nadenkt over het starten van je eigen bedrijf, is Nederland een uitstekende keuze. De zakelijke omgeving hier wordt gekenmerkt ...

Terrasstoelen voor jouw horeca uitzoeken
Huis & tuin Terrasstoelen voor jouw horeca uitzoeken

Wanneer je op zoek bent naar terrasstoelen voor je horeca wil je uiteraard de beste en mooiste stoelen hebben. Bij het uitkiezen van de terrasstoe...

Hoe werkt linkbuilding?

Linkbuilding is op twee niveaus uit te voeren: intern en extern. Het doel van deze dienst is waarde creëren voor je website. Google neemt deze waarde namelijk mee in de beoordeling van je website: hoe hoger jouw waarde, hoe hoger je in de zoekresultaten komt van SEO en hoe lager het bedrag is dat jij voor je advertenties betaalt. Interne linkbuilding werkt voornamelijk door het opbouwen van een logische websitestructuur: bezoekers moeten kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn, ook als daarvoor doorgeklikt moet worden. Externe linkbuilding doe je met een netwerk: een website die al bewezen is waardevol te zijn plaatst een link naar jouw website, waardoor jouw waarde ook stijgt.

Wat is er nodig?

Om linkbuilding succesvol uit te voeren, heb je verschillende aspecten nodig, zoals:

  • Een netwerk. Voor externe linkbuilding is het enorm belangrijk dat jij beschikt over een netwerk met veel waardevolle websites. Jouw website wordt namelijk niet zo maar door iedereen geplaatst: het feit dat deze personen bij je in een netwerk zitten, maakt dit veel makkelijker.
  • Een uitgebreide website: omdat je jouw bezoekers alles wil bieden wat ze willen vinden, is het belangrijk dat je website is voorzien van veel verschillende informatie, opgedeeld in verschillende pagina’s. De opbouw hiervan moet dus logisch zijn, wat je doet door een hoofdonderwerp te kiezen en deze onder te verdelen in verschillende onderwerpen.
  • Tools: om te weten hoe jouw website scoort, is het handig om gebruik te maken van tools. Je kunt alles namelijk wel zelf verzamelen, maar dit kost enorm veel tijd en biedt geen garantie dat het accuraat is. In plaats hiervan koppel je verschillende tools aan je website, die gezamenlijk een dashboard met jouw resultaten creëren.

Op zoek naar een linkbuilding specialist?

Als je zelf nog niet enorm veel kennis hebt over online marketing, is linkbuilding een dienst die enorm lastig is om succesvol uit te voeren. Hulp vragen is dus geen gek idee. Wij raden het digital agency Traffic Today aan! Door de jaren heen hebben zij bewezen linkbuilding in hun DNA te hebben: ze zijn enorm gemotiveerd om dit ook voor jou uit te voeren.

Alle blogcategorieen